F.A.Q
Veelgestelde vragen
-
Is het Hellend Vlak Ronquières nog toegankelijk?
De exploitatievergunning van de site van Ronquières, die in 2022 afloopt, is niet verlengd. De site is daarom momenteel gesloten en ontoegankelijk voor het publiek.
-
Kan ik mijn huisdier meenemen op reisjes en excursies?
Huisdieren zijn niet toegestaan in de gebouwen van onze toeristische trekpleisters of aan boord van onze boten.
Er is echter niets dat je tegenhoudt om ze te vergezellen langs het jaagpad, zolang je je verantwoordelijk gedraagt wanneer je viervoeter moet plassen, door plastic zakken mee te nemen.
-
Zijn de bootactiviteiten toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?
Helaas zijn onze bootactiviteiten niet toegankelijk voor bezoekers in een rolstoel, met uitzondering van één 9-persoons elektrische boot die één rolstoel aan boord kan nemen.
Deze beslissing, die op geen enkele manier discriminerend is, sluit aan bij onze wens om onze bezoekers de best mogelijke service te bieden op het gebied van comfort en toegankelijkheid.
-
Is er ruimte om mijn baby te verschonen?
Al onze toeristische locaties en boten zijn uitgerust met babyverschoonfaciliteiten.
-
Moet ik mijn instaptickets van tevoren boeken?
Dit is niet verplicht, maar we raden het ten zeerste aan. Het voorkomt onaangename verrassingen op de dag van je bezoek en het risico dat je niet aan boord kunt vanwege plaatsgebrek.
Boekingen kunnen direct online worden gemaakt.
Groepen worden verzocht ten minste 15 dagen van tevoren te reserveren bij de reserveringsafdeling op +32 78 05 90 59 of per e-mail op info@voiesdeau.hainaut.be.
-
Hoeveel mensen kunnen profiteren van het groepstarief?
Je moet in een groep van minstens 20 personen komen.
-
Welke verschillende betaalmethoden worden geaccepteerd?
We accepteren alleen betalingen per creditcard. Cheques worden niet geaccepteerd.
Houd er ook rekening mee dat onze boten en cafetaria's niet zijn uitgerust met bankterminals. Neem contant geld en wisselgeld mee om uw drankjes te betalen bij de elektrische automaten.
-
Gaan de boottochten door bij nat weer?
Behalve in het geval van uitzonderlijk slecht weer of technische problemen waar we geen invloed op hebben, blijven onze boottochten doorgaan.
Vergeet niet om regenkleding en geschikt schoeisel mee te nemen in geval van slecht weer.
-
Wat zijn de verschillende restauratieopties?
Met uitzondering van het restaurant La Cantine des Italiens, dat zich vlakbij de hydraulische lift nr. 1 bevindt, zijn onze toeristische locaties langs de rivier en onze boten niet uitgerust om warme maaltijden te bereiden en te serveren.
-
Is er parkeergelegenheid op het terrein en hoeveel moeten we betalen?
Al onze toeristische trekpleisters hebben een grote gratis parkeerplaats, met parkeerplaatsen voor gehandicapten bij de ingang.
De machinekamer van de hydraulische lift nr. 3 heeft echter geen parkeerplaats: we raden je aan je auto te parkeren op de parkeerplaats (ook gratis) die 150 meter onder de brug over de N55 ligt (Rue sous le Bois, 7110 Strépy-Bracquegnies).
-
Zijn er toiletten aan boord?
Ja
-
Wat is een bootcruise?
De tocht omvat het oversteken van een hydraulische lift die meer dan honderd jaar oud is (een UNESCO Werelderfgoedsite), een sluis en verschillende beweegbare bruggen, en wordt begeleid door een gids. Een bezoek aan een machinekamer maakt de tocht compleet. De heen- of terugreis wordt per toeristentrein afgelegd.
-
Hoe lang duurt de cruise?
De klassieke excursie duurt 2 uur, terwijl de cruise zelf 1 uur duurt.
-
Is +32 78 05 90 59 een betaalnummer?
Nee, je kunt met een gerust hart onze reserveringsafdeling bellen.
-
Is het mogelijk om de kabelbaan over te steken bij Strépy-Thieu?
Ja, in 2024 bieden we aan om je één zondag per maand mee te nemen over de grootste bootlift van Europa. De data vind je op de activiteitenpagina.